الست نعامة: شغل؟ يع!

الست نعامة تعبر عن ما تتخيله وتعيشه ويحدث لها كل يوم أو كل شهر أو ربما كل عام.

شغل؟ يع!

زهقت من الشغل جدا.
نفسي أصحى براحتي.
أنام براحتي.
أعمل أي حاجة في أي وقت.
أتنح في البيت أو في الشارع أو في أي حتة.
أمشي شعري منكوش.
مش عايزة أشتغل خلاص.

hard work

عايزة أنااااام.
 14:26 أرسليها بالبريد  
هسهسات:
يااه
عارفة الاحساس ده جدا
بس على المذاكرة
نفسى يعتقونى, و ماحدش يبقى مستنى منى حاجة
و اناااااااااااااااااااااااام
# هسهسة Blogger monasosh : 4/5/07 05:05  
و آنا كمان.. مش عايزة اشتغل برضه
كل يوم الصبح بآقول كده و بآنزل بالعافية
# هسهسة Anonymous غير معرف : 4/5/07 19:10  
أقول و قد ناحت بقربي نعامة
أيا جارة لو تشعرين بحالي
# هسهسة Blogger M. El-Hajj : 7/5/07 07:45  
أنا بقا بقيت بقعد فى المكتب زى عادل خيرى فى مسرحية إلا خمسه
مستنى حد يعبرنى بقضيه ههههههههه
تخيلى يا ست نعامه بجد نسيت شكل المحكمه
وزهقت من كتر النوم
تيجى نبدل وأدفعلك الفرق كمان
# هسهسة Blogger husam shady : 7/5/07 07:46  
ش حسام: ولا نبدل ولا حاجة ادفعي الفرق وانا اقعد في البيت اعمل اللي انا عايزاه.
شموسة: أنا كمان بانزل من البيت مضروبة..حتى لو سمعت اغنية باحبها الصبح في الطريق إلى الشغل خلاص مبقتش اتبسط زي زمان.
زنجي: ما هذا الزجل العالي؟
معت: ده لسه المشوار طوييييييييييييييييييييييييييييييييييل.
# هسهسة Blogger الست نعامة : 7/5/07 10:24  
و أنا كمان
مع إنى غيرت شغلى 3 مرات فى سنتين و إتنقلت فى نفس الشغل من مركز لمركز و من مكان لمكان و سيبت مصر و رحت ليبيا و الجزائر و دلوقتى قاعد فى السعودية بس برضه ملاقيتش أى حاجه ممكن تخلينى مبسوط فى الشغل الظاهر إنه مافيش أمل
# هسهسة Blogger Searcher : 14/5/07 08:59  
على أشكالها تقع
من الذاكرة