الست نعامة: حتى الفيل صديقي متآمر

الست نعامة تعبر عن ما تتخيله وتعيشه ويحدث لها كل يوم أو كل شهر أو ربما كل عام.

حتى الفيل صديقي متآمر

آل ايه الفيل (المسؤل عن المرور) صديقي عامل نفسه بيفهم في كل حاجة،
أنا مش عارفة بيفكروا ازاي المسئولين عن المرور هنا في الغابة؟



في منطقة كده كنت على طول أذهب اليها لزيارة أصحابي؛ طريق الذهاب اليها سهل جداً (ممكن يكونوا قاطنوا هذه المنطقة متواطئن مع مسؤلي المرور علشان يستقطبوا الأصدقاء اليهم، وميعرفوش يرجعواتاني لعشهم) ولكن طريق العودة به معوّقات كثيرة، منها واحدة مهمة جداَ؛ إن أصحابي دول العش بتاعم على مرتفع شوية، وأنا نازلة لعشّي بقه، فيه حواداية كده بين العشش، كنت استغلها وأختصر الطريق.
من يومين كده وأنا في سكّتي وجدت أن الفيل صديقي الظريف، سدّ الحواداية ديه خالص علشان يقرفني وأنا مروحة، هل ديه كله مؤامرة علشان مازورش أصحابي؟
والله مش عارفة بقة ايه اللي هيحصل.
 11:33 أرسليها بالبريد  
هسهسات:
على أشكالها تقع
من الذاكرة