الست نعامة: البيات الشتوي

الست نعامة تعبر عن ما تتخيله وتعيشه ويحدث لها كل يوم أو كل شهر أو ربما كل عام.

البيات الشتوي

الدنيا بالنسبة لي بررررررد جداً الأيام ديه، الريش بتاعي مش نافع في البرد، مش عارفة اعمل ايه؟ الريش مش بيدفيني كفاية، مش عارفة مالي عجّزت ولاّ ايه؟
كنت باتفرج على برنامج عرض ازياء مع صديقي النمر، وفجأة ظهرت عارضة أزياء لابسة الفروة بتاعته!!!!!



يا نهار أبيض؟! يعني يعرضوا حيوان للأنقراض عشان يلبسوا الفروة بتاعته أو يعملوا من جلده شنط وجزم، حاجة تزعل، طبعاً ساد الصمت والحزن على المكان، وتأثر يوسف جداً، نكدوا علينا الليلة، الله ينكد عليهم كلهم.
أنا هارجع للبيات الشتوي تاني، وأدفّي نفسي بطبقاتي الثقيلة وأشرب قرفتي والمشاريب الساخنة اللذيذة.
 23:12 أرسليها بالبريد  
هسهسات:
يا ستّ نعامة،
يفضّل تستخبّي كويّس في البيات الشتوي لأنّ اللي أخذوا جلد يوسف محتاجين ريشك عشان يعملوا مخدّة تخليّهم يناموا مرتاحين...

دول كمان بياكلوا السيّد غزال
وطبعاً بيركبوا الأستاذ حصان
وحتّى الأستاذ حمام ما اترحمش منهم
وهمّ ما اتحرموش منّه
مع أنّه بيوصّل جواباتهم ومع أنّ...

أنا جعت قوي وهاروح آكل شويّة لحمة ترمّ عضمي
# هسهسة Blogger R : 5/2/05 03:23  
حتى أبو قردان مش راحم نفسه، وهمّه على بطنه وخلاص. لقد تأثرت جداً. وكان زمان عنده خطة عشان يتخلص من كرشه الصغير، ابقى قابلني بقه مع الأستاذ فيل عند جحر الفار.
# هسهسة Blogger الست نعامة : 5/2/05 21:01  
على أشكالها تقع
من الذاكرة