الست نعامة: الحيوان الأسطوري

الست نعامة تعبر عن ما تتخيله وتعيشه ويحدث لها كل يوم أو كل شهر أو ربما كل عام.

الحيوان الأسطوري

انضم للغابة لفترة قصيرة حيوان أسطوري وخرافي ألا وهو الحَمَارنب، ايه هو الحَمَارنب ده؟!!
هو حيوان في حجم الأرنب بس شكل الحمار. وله أذنان طويلة، ورجليه اللي قدام قصيرة واللي في الخلف طويلة، ولونه رمادي على أبيض. بس أمور أوي، وشعره منكوش مع انه ناعم بس بيحب ينكُشُه بطريقة غجرية.
كان زائر وسافر بس وعد انه هييجي تاني.

 16:25 أرسليها بالبريد  
هسهسات:
سلعوة ؟
# هسهسة Anonymous غير معرف : 10/5/05 17:59  
وبيفكرني بكوزمو كريمر.
# هسهسة Anonymous غير معرف : 10/5/05 23:26  
هل تعرفين حيواناً في حجم الحمار و لكن في شكل الأرنب؟
إذا عثرتي عليه في غابتك فاعلميني على الفور لأني أبحث عنه من زمن
# هسهسة Blogger African Doctor : 10/5/05 23:59  
مصطفى: لأ مش سلعوة، هو حَمارنب.
صاحب الأشجار: أي نعم يشبه كريمر جداً.
أفريكانو: ممكن يكون هو الحيوان الأزرق اللي بياكل الزلط؟! لو لقيته هابعتهولك :-)
# هسهسة Blogger الست نعامة : 11/5/05 10:10  
على فكرة مش لازم تكبر عشان تفهم.
# هسهسة Blogger الست نعامة : 12/5/05 10:50  
tayeb eh el 7aywan ely byetla3 el gabal 3ala arba3 regleen we yenzel 3ala talata?

يا سلام؟ سهلة جدّاً.
أيّ حيوان رجله اتكسرت فوق.

بالمناسبة يا ستّ نعامة، يا ريت تكتبي عن حيوان "اللهو الخفي" اللي يظهر في الأيّام الأخيرة في جميع المدوّنات ليكتب إعلان مظاهرة أو حاجة كده عن التعذيب.
عامل زيّ اللي بيدخلوا المظاهرات ويبوّظوها، وبيفكّرني بجمال الدؤلي وأديب الشباب بتاع القاهررة اللي ماليين حيطان المترو ملصقات .
نفسي أقرأ وصفك له :)
ـ
# هسهسة Blogger R : 12/5/05 22:49  
أيوه يا ر، أديب الشباب محمود عبدالرازق عفيفي كانت دعايته تغطي أسوار مترو مصر الجديدة..أنت أكيد هليبوليساوي؟ غدا احتفالية مئوية الضاحية الجميلة في شارع بغداد، طوال اليوم.
# هسهسة Blogger ألِف : 13/5/05 01:14  
مش في مصر الجديدة بس وكمان في المعادي الجميلة برضه كان بيكتب على الحيطان اعلانات لآخر مؤلفاته. فاتك يا راء الأحتفال.
# هسهسة Blogger الست نعامة : 15/5/05 10:47  
ست نعامه الواحدده ياترى اللي في بالي؟؟
جديد
و لونه ابيض في رمادي؟؟


مش عارف قصدك اللي انا قصدي عليه و لا لأ
# هسهسة Blogger 4thH : 15/5/05 12:38  
مش فاهمة قصدك ايه يا جار القمر.
# هسهسة Blogger الست نعامة : 15/5/05 12:58  
و ماله؟ ما احنا من اول ما ربنا ساقنا على الغابه بتاعتك مش فاهمين اي حاجه.. ههههههه

انا بتكلم عن نفسي ع الاقل..

عدم الفهم مش عيب..
و شكلها حاجه مقدسه هنا
يا اما من منِك او مننا

بس جهل لذيذ
# هسهسة Blogger 4thH : 15/5/05 23:11  
"محدِّش فاهم حاجة" - أنا
# هسهسة Blogger ألِف : 16/5/05 00:52  
أنا أنا أنا أبريق الشاي :-)
# هسهسة Blogger الست نعامة : 16/5/05 10:09  
على أشكالها تقع
من الذاكرة