الست نعامة: أول مرة

الست نعامة تعبر عن ما تتخيله وتعيشه ويحدث لها كل يوم أو كل شهر أو ربما كل عام.

أول مرة

موضوع الساعة الانتخابات الرئاسية في مصر؛ "أول مرة وهاننتخب، ونختار اللي يحكمنا، ماحدش هايفرضه علينا، لازم نقول رأينا، ده واجب علينا." هاه، سلم لي على فودافون.

توضيح عشان المواطن رجب


ده مش كلامي أنا، أنا بانقل الكلام اللي باسمعه في الشارع.
 11:35 أرسليها بالبريد  
هسهسات:
ممكن اصدق ان دي اول مرة تنتخبي
ولكن مش عارف حكايه نختار اللي يحكمنا دي مش داخلة دماغي
# هسهسة Blogger citizenragab : 7/9/05 14:06  
برضو فهمتني غلطن ده مش كلامي أنا ده كلام الناس في الشارع. ثانياً انا ماينفعش أنتخب عشان ماعنديش بطاقة انتخابية ولا من مواليد 1982.
# هسهسة Blogger الست نعامة : 7/9/05 14:50  
مواطن رجب، نورنا لو سمحت.
أنت معترض على المبدأ أم على إمكانية تحققه اليوم؟
# هسهسة Anonymous غير معرف : 8/9/05 00:16  
ولا معترض علي المبداء لانه هو ده الاساس
ولا معترض علي امكانيه تحقيقه لانه ده الهدف
فقط معترض علي كلامك اللي طلع بعد كده كلام الشارع وبشكل اكثر دقه كلام االلوبي الحكومي
هههههههه
بالظبط
كده زي اللوبي اليهودي
# هسهسة Blogger citizenragab : 14/9/05 00:29  
وحده اعرفها قالتلي جمله
:مالي اراكم تكتبون سطراً أراه مكتوبا وكاملاً
# هسهسة Blogger خجل : 19/9/05 12:39  
خجل: انا مش فاهمة ايه المقصود؟!
# هسهسة Blogger الست نعامة : 19/9/05 13:23  
على أشكالها تقع
من الذاكرة