الست نعامة: أخيرا ربطت الشبه

الست نعامة تعبر عن ما تتخيله وتعيشه ويحدث لها كل يوم أو كل شهر أو ربما كل عام.

أخيرا ربطت الشبه

من أول يوم قابلت فيه مصطفى حسين وأنا بشبه عليه ومش عارفة هو شبه مين أعرفه. لحد امبارح بالصدفة بتفرج على أو تي برنامج عن البورصة المصرية، وكان ضيف البرنامج ماجد شوقي رئيس بورصتي القاهرة والأسكندرية. قلت بس عرفت مصطفى شبه من، ياااااااه أتاري أنا في مخي بشبه عليه وأنا مش واخدة بالي.

أول مرة تقابلت مع ماجد شوقي كان في كلية الأقتصاد والعلوم السياسية في أواخر تسعينيات القرن الماضي، كنت بدرس الأقتصاد وكان فيه محاكاة للبورصة المصرية، كان الأستاذ ماجد من المحاضرين. الحقيقة أُعجبت جدا بطريقة شرحه للبورصة ولقيت ان طريقة تفكيره كويسة وكمان بيفهم. وتخرجت من الجامعة ونسيته.

بعد سنين قابلت مصطفى حسين مش فاكرة امتى ولكن في بدايات القرن الحالي ومش فاكرة فين. لقيته بيدرس الطب النفسي وكان فيه حوار مشترك بيننا عشان أمي كمان طبيبة نفسية. وكمان تقابلنا اتقابلنا في معرض الكتاب في سنة من السنين ومن ساعة م قابلته وانا بشبه عليه.

magedshawky mostafa hussein

التسميات: ,

 14:34 أرسليها بالبريد  
هسهسات:
لأ مش ممكن الشبة كبير جدا و مخيف !!!!
# هسهسة Anonymous غير معرف : 21/8/08 16:39  
شفت بقى، يعنى انت نفسك اتخضيت :-)
# هسهسة Blogger الست نعامة : 24/8/08 14:30  
على أشكالها تقع
من الذاكرة