الست نعامة: أمّا براوة

الست نعامة تعبر عن ما تتخيله وتعيشه ويحدث لها كل يوم أو كل شهر أو ربما كل عام.

أمّا براوة

أمّا بَراوة بَراوة...أمّا بَراوة
دوّار حبيبي تَراوة...آخر تَراوة

قُلة حبيبي ملانة وعطشانة يانا...أروح له؟ ولاّ أروَح أشرب حَدَانا
أروح له؟ ولاّ أروَح...وبلاش شقاوة
أمّا بَراوة بَراوة...على الشقاوة


هاهاهاها ياختي عليها وعلى الشقاوة. أغينة كوميدية جدا. عارفاها من زمان، بس مش باخد بالي من كلماتها خالص.
النهاردة الصبح وأنا في الطريق إلى العمل، الراديو كان مظبوط على البرنامج العام، وديه اذاعة الصباح بالنسبة لي :-) وكانوا بيتكلموا عن نجاة الصغيرة، وذاعوا جزء من هذه الأغنية الكوميدية :-)
 11:39 أرسليها بالبريد  
هسهسات:
يا سيد ابراهيم مالك هجومي كده، كل واحد ورأيه يا سيدي. وبعدين انا مقلتش حاجة عن اللحن ولا اللهجة ولا المغنية. انا باتكلم عن كلمات الاغنية، انا شايفاها مضحكة، وايه اللي دخل الاغاني اللي على الفضائيات كمان. ديه حاجة غريبة قوي.
# هسهسة Blogger الست نعامة : 25/3/06 13:38  
هوا فعلاً موضوع الأغاني اللي بتضحك دي موضوع غريب كنت فاكر أنا لوحدي اللي بضحك علي أغاني مش بتضحك فعلاً الأغنية اللي أنتي ذكرتيها أغنية بتضحك بس اللي بيضحك أكتر منها أغنية ل snoop doggإسمها drop it like it's hot
أهي دي فعلاً أغنية كل أما أسمعها بضحك ضحك غريب و دمتم
# هسهسة Blogger M. El-Hajj : 28/3/06 20:18  
الله يخليكي يا ست نعامة انا عاوزة اغاني الاطفال بتاعة محمد ثروت لو عرفت تلاقيهم هتبسط اوي
# هسهسة Anonymous غير معرف : 21/5/06 13:16  
على أشكالها تقع
من الذاكرة