استقلال القضاء حق كل المصريين

الست نعامة: صباح البطيخ

الست نعامة تعبر عن ما تتخيله وتعيشه ويحدث لها كل يوم أو كل شهر أو ربما كل عام.

صباح البطيخ

قريت هنا ان البطيخ مفيد جدا للبتنجان..وعلى رأي المثل "إذا أسمكتم ف ابطخوا".

التسميات:

 13:31 أرسليها بالبريد  
هسهسات:
هو ده بجد ولا ايه لا لو سمحتى البتنجان ده مصطلح بتاعى وبعدين مش القصد بيه الحركات القرعه دى ههههههههههههههههه
بس ايه المثل الجامد ده
# هسهسة Blogger appy : 10/7/08 14:20  
ومن قال ان ديه حركات قرعة يا أبي؟! المثل ده من أمثلة الغابة المتينة :-)
# هسهسة Blogger الست نعامة : 10/7/08 14:55  
مش هقول اصل المثل لأن انت اكيد عرفاه

انما انت تنامى من 10 يونيه وتصحى على البطيخ !!! وفى المقال زُكر ان البطيخ الأحمر هو المعنى !!!!هو فى بطيخ تانى غير الأحمر ولو كان يقصد احمر من بره ده يتجاب منين ده بقى؟؟

وكمان بطيخ او غير بطيخ ايش تعمل الماشطه فى الوش العكر
# هسهسة Blogger محمد عبد الغفار : 10/7/08 16:19  
وقيل ايضا فى الأثر إذا أبلحتم فأشعلوا
# هسهسة Blogger DantY ElMasrY : 13/7/08 16:50  
على أشكالها تقع
من الذاكرة